SONDAJ

Aş începe prin a vă ruga să participaţi la sondajul următor, gândindu-vă serios şi fiind sinceri! Luaţi în calcul faptul că este vorba despre o maşină electrică, adică una care nu foloseşte niciun fel de combustibil solid, lichid sau gazos.
Vă mulţumesc!

cât de mult aţi fi dispus/ă să plătiţi pentru o maşină care nu consumă nimic?

sâmbătă, 20 iunie 2009

ce inseamnă să fi încăpăţânat

Cei care mai sunt fani ai Formulei 1 cunosc marea problemă care a apărut anul acesta între FIA şi echipele care concurează în campionat. Acestea şi-au făcut cu ceva timp în urmă o organizaţie care să le apere interesele şi drepturile. FOTA. Însă două echipe s-au retras: Williams şi Force India. Anul viitor vor mai concura trei echipe: Campos Grand Prix, Team US F1 şi Manor Grand Prix.

După lupte seculare care au durat cateva luni, bătrânul Mad Max se pare că a devenit paranoic. Vrea cu tot dinadinsul să forţeze echipele să accepte ceea ce la un moment dat a spus că iese în afara oricărei discuţii: bugetul aleatoriu de 45 milioane euro. Înainte de data oficială de închidere a depunerii candidaturilor pentru anul următor, Mad Max a declarat într-un interviu că el nu se mai gândeşte la bugetul aleatoriu. Bernie a spus că bugetul de 45 milioane de euro este în afara oricărei discuţii. Echipele i-au crezut pe cuvânt şi şi-au depus candidaturile, care, bineînţeles, au fost acceptate. După ce s-a văzut cu sacii în căruţă, Mad Max face pe nebunul ameninţând acum cu acţionarea în judecată a echipelor care se vor retrage, mai ales Ferrari. De unde şi de ce i s-a căşunat în halul ăsta pe Ferrari, doar el ştie. Tot ceea ce pot să spun e că toată povestea asta arată unde poate duce nebunia şi încăpăţânarea omenească, de parcă nu am fi ştiut până acum, lăsând în acelaşi timp un gust amar în gurile tuturor celor care iubesc sportul acesta. Fani, suporteri, echipe, etc. 

Înţeleg faptul că el vrea să atragă şi alte echipe, dar e greu pentru că ele sunt speriate de sumele care se investesc în cercetare de majoritatea celor care sunt acum în F1. Este o idee nobilă, dar a pune restricţii de genul acesta înseamnă să nu mai ai competiţie ci doar o târâială tristă. O echipă ca Ferrari, care nu are cel mai mare buget, care cheltuie cam 400 de milioane de euro pe an pentru dezvoltarea monoposturilor sale şi care vrea să îşi reducă cheltuielile până pe la 200 de milioane şi care se trezeşte în faţa unei asemenea decizii, are o singură variantă: la revedere! Iar dacă celelalte echipe vor să facă acelaşi lucru e pentru că ştiu că nu poţi obţine performanţă cu câteva milioane amărâte de euro pe lună. Şi din câte ştiam eu Formula 1 nu era un sport chiar pentru oricine. E un sport elitist, unde doar cei care îşi pot permite şi fac performanţă pot accede. Altfel, dacă e să ne luăm după floricele din capul nebunului, vom vedea mâine poimâine Trabantul, sau Moskvich-ul, sau Oltcit-ul, sau mai ştiu ce maşină concurând în Formula 1. (Da, nu se mai fabrică, dar alte exemple nu am găsit)

Echipele sunt decise să îşi facă un campionat separat şi sincer să fiu, afară de a scoate câteva zeci sau sute de milioane de euro, nu prea văd ce poate face nebunul, asta în cazul în care va câştiga vreunul din procesele cu care ameninţă în ultimul timp. Aşa cum am spus cu mult înainte, FIA are zilele numărate, dacă nebunul nu îşi dă seama cât de nebun este. Cu 5 echipe care sunt toate aşa cum sunt, Formula 1 va deveni un sport pentru babe şi moşnegi. 

Niciun comentariu: