SONDAJ

Aş începe prin a vă ruga să participaţi la sondajul următor, gândindu-vă serios şi fiind sinceri! Luaţi în calcul faptul că este vorba despre o maşină electrică, adică una care nu foloseşte niciun fel de combustibil solid, lichid sau gazos.
Vă mulţumesc!

cât de mult aţi fi dispus/ă să plătiţi pentru o maşină care nu consumă nimic?

marți, 21 iulie 2009

încă o moarte stupidă

Duminică a fost zi plină pentru cursele auto, deşi nu a fost Formula 1. Într-una din cele două curse ale Formulei 2 de la Brands Hatch, am avut rara ocazie de a vedea foarte multe accidente pe viu. Din păcate unul dintre ele s-a soldat cu o nouă victimă. Tânărul de numai 18 ani, Henry Surtees, a decedat în urma unui impactului cu roata stânga spate a bolidului distrus a lui Jack Clarke, care a început să sară înspre pistă şi l-a lovit pe Sutees chiar în cap. Acesta a lovit parapetul în plin, iar părerea mea a fost că a leşinat din cauza impactului cu pneul zburător. Nu s-a văzut nici cea mai mică intenţie de frânare, monopostul său ducându-se direct către parapet. Cursa s-a oprit imediat, cum era de aşteptat. Au sosit maşinile salvării, două din câte s-a putut vedea în scurtele imagini prezentate la televizor, iar ştirile erau ba ok ba nu. Spre finalul cursei, comentatorul a spus că veştile sunt bune. Astăzi am deschis calcul şi am dat pe pagina http://f2.gpupdate.net/ care prezintă ştirile din mai toate sporturile cu motor. Mare şoc: toată lumea vorbea despre Surtees. Şi aşa am afklat de moartea acestuia.

Îmi aduc aminte de ceea ce spunea comentatorul de pe Eurosport, care de altfel face o treabă excelentă, alături de majoritatea celorlalţi comentatori de pe Eurosport, despre măsurile de siguranţă din Formula 2. Este incredibil cum într-un sport cu motor, în care vitezele depăşesc 250 km/h, au fost impuse reguli stricte de siguranţă doar pentru cockpit-ul maşinii, iar roţile pot zbura liniştite ucigând piloţii din spate. 

Oare câţi piloţi mai trebuie să moară pentru ca FIA să impună reguli stricte şi pentru celelalte componente? Deşi ei anunţă cu surle şi trâmbiţe pe toate canalele că maşinile sunt dotate cu asemenea legături. Surtees rula cu 120 mile pe oră ceea ce înseamnă exact 193,12128 kilometri pe oră. Clarke sigur avea mult mai puţin în momentul impactului, asta s-a văzut chiar în imaginile în direct. Nu cred că dacă maşina era echipată cu acele legături roata ar fi zburat la acel impact, la acea viteză şi din acel unghi.

De ce nu au luat măsuri de siguranţă echipele? De ce sunt toţi cu ochii numai pe bani şi îi doare în cur de siguranţa oamenilor? De ce trebuie echipele să aştepte să se întâmple sau să le fie impus pentru a lua măsuri de siguranţă asemănătoare ca în Formula 1, ceea ce de fapt este un lucru de bun simţ?

Sunt şocat şi teribil de enervat. Mi se pare inadmisibil ca un tânăr să moară din cauza unui pneu care a zburat dintr-un bolid care a avut un accident în faţă. Mi se pare aberant că echipele nu au folosit acele corzi de legare a pneurilor pentru ca astfel de accidente să nu aibă loc. Mi se pare aberant ca echipele să aştepte să le fie impus ceva pentru a face. Mi se pare total inuman ca banul să conteze mai mult decât siguranţa celor care apasă pedalele sau, cine ştie, chiar cei care flutură steagurile sau ajută la îndepărtarea maşinilor de pe pistă. Pentru că nimeni nu doreşte să cheltuie mai mult pe lucruri de siguranţă decât le este impus. Dovada este acest accident stupid. Nimeni nu trebuie să "justifice" moartea acestui pilot, dar cei care i-ar fi cheltuit ar fi trebuit să justifice banii daţi pe măsurile de siguranţă. Totul este pus pe seama unui accident de cursă. Ce stupid, cât de imbecil, câtă lipsă de responsabilitate...

Niciun comentariu: